Executives of Al Jazeera America announced that they are terminating all news and digital operations in the U.S. as of April 2016. The announcement marks the rapid collapse of what, from the start, has been an incredible train wreck.

Per their announcement:

“While Al Jazeera America built a loyal audience across the US and increasingly was recognized as an important new voice in television news, the economic landscape of the media environment has driven its strategic decision to wind down its operations and conclude its service,” the company said in a statement. The Doha, Qatar-based Al Jazeera said it is planning to expand its existing international digital services with the aim of making it available across more platforms in the U.S. It said it will provide more details of those plans in the coming months. Al Jazeera was launched in 1996 with the aim of becoming the first independent news channel in the Arab world providing news and commentary.”

The network which is funded by the government of Qatar, launched in August, 2013 after buying Current TV, the cable news channel co-founded by Al Gore, for about $500 million.

Last May the NY Times reported:

The station has been a nonfactor in news, drawing about 30,000 viewers a night. To make matters worse, in the last week, a lawsuit and an exodus of top executives have brought to the surface a series of grievances that employees say reflects a deep dysfunction in management of the newsroom, undermining the network’s mission.

The truth is that too many people did not believe that Al Jazeera, funded by the terrorists supporting county of Qatar could ever come close to approaching fair reporting, even at the liberal U.S. mainstream media standards.

The Al Jazeera controversy began with climate alarmist Al Gore’s sale of Current TV to oil rich Qatar. The articles linked to below cover those initial controversies: